idyllidalarna

Jag är en Dalkulla på 32år, med sambo och 2 underbara kids. Villa, kombi, 2 kaniner och 1 katt. Alltså en helt vanlig Svensson!

Mycket

Publicerad 2011-09-08 20:29:41 i Allmänt

Ja just det Familjeenheten.... Idag kände jag bara vad fan gör vi här! jaja det var iallafall sista gången för mej.

Ja som sagt har det varit väldigt mycket. Svärmor fyllde 65 år Grattis till henne. Jag har haft så mycket värk i kroppen eller lederna ska jag väl säga att det är. "Inte kul" sen fick jag värdens monster förkylning, så av en händelse fick jag veta att min Amanda på 7år. Som har Asberger, Adhd, och Torrets, inte har någon assistent på tisdagar. Vilken tur då att jag är sjukskriven och kan vara med mitt barn i skolan. Jag börjar fundera på hur "fan" kan dom lägga schemat så att hon är utan assistent i 2½ timme. Då slog det mej att hon har ju ingen när det är rast heller.

Jaja jag ringer upp rekton och framför att jag tycker att det är fruktansvärt dåligt att det får gå till så här? Då får jag svar att kan jag få prata med mina korlegor först så kan jag ringa det sen? Hummm visst det går bra vi träffas dagen där på och då jag känner att jag är så ledsen och besviken över att det inte fattar bättre, vissar tydligt att jag är missnöjd och är inte alls trevlig. Då det är skyldiga enligt LAG att hjälpa det här barnen.....

Jag som själv har adhd har så otroligt svårt att släppa detta ocg sätter mej och läser både skollagen och läroplan och känner bara att jag blir mer och mer arg. Pratar med Amandas sköterska på Bup och hon känner som mej, avakta tills efter "EVK" elevvårdskonferansen den 12. Då kommer de att få allt igenom gått och händer det inget då, då får vi gå vidare med en anmälan. Känns bra att veta att jag inte är ute och cyklar.

Jag undrar bara hur i hela världen är det meningen att jag ska kunna bli frisk och ha ett normalt liv och dessutom komma tillbaka till jobbet?

Sen är det ju så att min "stora" lille syster ska gifta sig så det har varit möhippa och svensexa mitt i allt detta. Känner bara att jag skulle vilja skapa lung och ro nu så jag kan börja bygga upp livet igen.

Det är helt okej att ställa frågor!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea

En Dalkulla på 32 år. Som Bloggar lite om mitt liv, och mina intressen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela