idyllidalarna

Jag är en Dalkulla på 32år, med sambo och 2 underbara kids. Villa, kombi, 2 kaniner och 1 katt. Alltså en helt vanlig Svensson!

gårdagen

Publicerad 2011-03-01 19:11:39 i Allmänt

Ja först skulle vi till familjeenheten allihop, vi skulle vara där kl:09:00 och det var vi i tid alltså.  Vad är det vi gör hos familjeenheten, ja ibland undrar jag desamma. Men det ska vara familjeterapi. Men jag vet inte om det har hjälpt så mycket men vi går dit en gång i veckan, varannan vecka hela familjen varannan vecka föräldrasamtal, och jag bara hatar det. Vi hade först en helt underbara dam som hade huvudansvaret. Men hon har gått i pension och jag saknar henne. Den som tog över efter henne är en kärring, jag tycker inte om henne. Hon är arrogant och små spydig och inte alls sammarbetsvillig det är hennes sätt eller inte alls. Jag tycker att det är konstigt med tanke på att vi behöver hjälp.

 

 

Kände när vi satt i bilen att jag brottades med mina känslor, jag har mycket som vill ut men jag har svårt att prata om det. Så som vanligt tryckte jag undan dom. L Dessutom var jag super stressad för jag skulle träffa min handläggare på försäkringskassan kl: 13:00. Vi skulle vara på familjeenheten till kl: 11:30 sen hem till Sundborn och lämna Amanda och Nicklas på fritids. Så visste jag inte var försäkringskassan låg i Borlänge, det var nog det som stressade mig mest. Hitta dit i alla fall, träffa min handläggare och även där tryckte jag bort alla de där jobbiga känslorna och all jobbiga saker. Det känns som om man lägger locket på men någon gång lär det väl pysa över. I alla fall så gick det bra jag ska börja arbetsträna, ska vänta tills chefen kommer hem från semestern. Jag hoppas att det går bra men lite rädd för att det inte kommer att gå bra. Vad händer med mig och min självkänsla då? Men hon på försäkringskassan sa att det inte skulle vara några problem att gå tillbaka på hel sjukskrivning igen.

 

Sen var jag i väg och stor handla. Jag hade bett min sambo att skriva mattlista och en inköpslista men det var något som han inte hade gjort så det blev en dyr handling. Jag var helt slut när jag hade betalat och skulle ut till bilen. Helt vilse jag hitta inte min bil! Efter att jag har gått runt och leta hitta jag väl den blåa pärlan, Kasta in mina kassar sen up till Lugnet det jag skulle hämta upp två av mina familjemedlemmar. När jag parkerat och ska betala då krånglar automaten, då var tårarna inte långt borta. Sen låg dom under ytan hela kvällen. ’

 

Jag hade tre måsten i går och det tog ut all min energi och jag har sovit till kl: 15:00 i dag helt slut. Jag undrar om jag gör rätt som börjar att arbetstränar eller om jag bör lyssna på mina änglar och läkare? Men jag vill ju, jag önskar av hela mitt hjärta att det ska gå vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea

En Dalkulla på 32 år. Som Bloggar lite om mitt liv, och mina intressen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela