idyllidalarna

Jag är en Dalkulla på 32år, med sambo och 2 underbara kids. Villa, kombi, 2 kaniner och 1 katt. Alltså en helt vanlig Svensson!

Tisdag kl 07:00

Publicerad 2011-02-22 10:24:06 i Allmänt

Väckning står på schemat. Jo ni läste rätt! Vi har schema annars skulle det vara mer kaos än det redan är. Det är min Dotter Amanda som behövet schema. Hon behöver veta vad som ska hända i dag, i morgon och hela veckan. Så vi har ett schema.

Då jag går in till Amanda på morgonen så säger jag go morgon nu är det dags att vakna. Då drar hon täket över huvudet och vänder ryggen till mej. "Å nej inte en sådan här dag" då det kommer att bli krig över allt som man kan bråka om. Ja jag porvar att göra frukost på sängen! Det har ju funkat förut. Jag kommer med smörgås och mjölk, säger att idag är det frukost på sängen. Å hoppas att det ska gå vägen. Jo jävlar att det gjorde.

Jag fick ta med mej frukoste och gå då hon blev galet arg. Jag packade ner hennes macka och en näringsdryck och ett litet packet rusin i hennes frukt låda. Känner att klockan börjar att rinna i väg. Då klockan nu är 07:20 bestämer jag mej för att det är uppstigning nu. Så jag Lyfter ner henne ur sängen, vilket inte är helt lätt med tanke på att hon har loftsäng och jag får stå på en stol och balansera med en helt galet arg Anamda som sparkar, slåss och rivs.

Ja ja hon kom i väg till skolan i alla fall, och nästan i tid också.

Men det tar så mycket energi att ta alla dessa fajter.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea

En Dalkulla på 32 år. Som Bloggar lite om mitt liv, och mina intressen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela