idyllidalarna

Jag är en Dalkulla på 32år, med sambo och 2 underbara kids. Villa, kombi, 2 kaniner och 1 katt. Alltså en helt vanlig Svensson!

onsdag

Publicerad 2011-02-23 20:46:39 i Allmänt

Ja på onsdagar står aktivitets dag på schemat. Ja vad ska man börja. I dag hade vi bio kväll hemma eftersom Nicklas är sjuk. Mannen var och hämta Amanda på fritids och jag märkte på en gång att det skulle bli en eftermiddag och kväll med utbrott. Först skulle hon ta en dusch tyckte vi men hon ville inte bli blöt. Så efter många om och men så kom hon in i duschen, och då stod hon där länge och väl. Så har vi köp mat på onsdagarna och hon ville ha kebab talrik. Då fick hon utbrott för att maten inte kom på gaffeln som hon ville så det sluta med att hon inte åt nå mat. Hon ville ha en näringsdryck i ställe. Nu är det ännu en fajt för hon vill inte gå och sova. Själv har jag gett upp efter ett antal sparkar, slag och nyp å för att inte tala om alla fula ord en mamma kan vara, jag lämnade över det till min man. Å vad känner man då hm. Värdelös som mamma och samtidigt gör det så ont i hjärtat då man vet att hon menar inget illa.  Känner mig inte så pedagogisk när jag känner att jag blir arg. Att man tappar tålamodet och inte räcker till, å jag borde veta bättre då jag jobbar i förskolan. Fast åt andra sidan är det skillnad att jobba och vara mamma. Nu hör jag att hon äntligen har gått med på att det är kväll och kryper ner i sängen men inte hennes egen utan nere i gillestugan… Men det tog 42 minuter bara det sen ska hon komma till ro och förhoppningsvis somna någorlunda i tid, för att orka med morgon dagen.

 

Själv är jag helt slut och lär gå och sova då jag ska upp och i väg tidigt i morgon go natt alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea

En Dalkulla på 32 år. Som Bloggar lite om mitt liv, och mina intressen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela