idyllidalarna

Jag är en Dalkulla på 32år, med sambo och 2 underbara kids. Villa, kombi, 2 kaniner och 1 katt. Alltså en helt vanlig Svensson!

Kortis

Publicerad 2011-08-12 21:21:32 i Allmänt

Jag och Amanda har varit på korta och skolat i i dag. Ni kanske undrar vad korta är? Det är ett kortisboende för barn och ungdomar med särskilda behov. Amanda har blivit erbjuden en plats där på grund av sina diagnoser. Hon har ju asberges, adhd, och torretts. Hon ska få komma dit och vara där när vi och även hon behöver tanka energi. Jag önskar inget annat än att jag ska orka att ha henne hemma jämmt. Men som det har varit för mej och min familj det senaste året eller de senaste två åren kanske man ska säga så orkar vi inte just nu. Det är helt fantastiskt att det finns ställen som det här. Med bra personal som vet vad det innebär att leva med dessa barn. Hoppas att jag någon gång kommer att kunna betala tillbaka till samhället. Som kontakt person eller kontakt familj eller något annat. Vill bara att alla ska veta att vi tycker att Amanda är en helt underbar person. Man ser inte på henne att hon har de här diagnoserna det är inget som syns utan på. Ingen ser kaoset som är under ytan. Hon är väldigt konstnärligt lagd, envis när hon har bestämt att jag ska, vill, eller så är det jämmt. Men det gäller inte alla saker som sagt en helt underbar och unik tjej....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea

En Dalkulla på 32 år. Som Bloggar lite om mitt liv, och mina intressen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela