idyllidalarna

Jag är en Dalkulla på 32år, med sambo och 2 underbara kids. Villa, kombi, 2 kaniner och 1 katt. Alltså en helt vanlig Svensson!

dålig mamma

Publicerad 2011-08-11 14:56:48 i Allmänt

Känner mej som en usel mamma. Vi har stär dag i dag och jag har fått tjata å tjata hela tiden på allt. Funderar på om det är så att jag har för höga krav på mina barn? Hmmm... Nä det tycker jag inte, man måste ju lära sig. Nicklas min son som är 9 år är en super duktig kille och han är jätte duktig att städa till och med så att han kan fixa med disken och bädda allas sängar och sånt när han är ensam ibland. Så han kan, men antar att det inte är lika kul som att när man måste! Amanda som är 7 år och har adhd,asberges,torretts, är det väldigt mycket mer jobb med. Man kan inte säga gå in på ditt rum och städa! Plocka ihop dina saker! För oss är det ju självklart vad man ska göra då. Men Amanda kan gå in på sitt rum och titta sen kan hon komma och säga "jag kan inte" " det är för mycket" och ofta är det väldigt mycket att städa. Då hon brukar ha alla sina leksaker framme. Då fåan gå med in på hennes rum och hjälpa henne. "ta alla djur och lägg dom i dem här backen" " alla dockor och dock kläder här" o,s,v I dag kännde säker både jag, Nicklas och Amanda att ingen hadde lust att städa men det är något son vi måste göra. Känner mig som en hemsk mamma som alltid gnäller och skäller. Känns inge kul och det är inte jag igentligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea

En Dalkulla på 32 år. Som Bloggar lite om mitt liv, och mina intressen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela